Strefa Zdowia i Urody

0
GD Star Rating
a WordPress rating system

Wspaniały początek nowego tygodnia

Strefa Zdrowia i Urody 19 sierpnia 2013
GD Star Rating
a WordPress rating system

Udało się! Dziś odkryliśmy kolejny przepis, który pozwolił nam odkryć smak ryby na nowo – zestawienie sycylijskie:)

Już od początku przepis ten wydał mi się ciekawy – jedyny składnik wchodzący w skład całego dania, którego do tej pory nie stosowałam w swojej kuchni stanowiły kapary.

Kapary to rośliny blisko spokrewnione z kapustą. Ich pąki najczęściej marynuje się w occie, oliwie bądź solankowej zalewie. Mają szerokie zastosowanie gastronomiczne.

Stanowią ciekawy dodatek do potraw z drobiu i ryb oraz sałatek, pizzy i dań pikantnych. Doskonale komponują się z innymi aromatycznymi przyprawami, takimi jak oregano, bazylia, czosnek, estragon.

Kapary przyczyniają się do ograniczenia wzdęć, mają właściwości antyreumatyczne a także usprawniają funkcjonowanie wątroby. Do dań powinny zostać dodane w odpowiednim momencie, gdyż długo duszone w wysokiej temperaturze mogą utracić swój smak.

Ryba po sycylijsku, którą dzisiaj zajadaliśmy komponowała się z nimi wyśmienicie. Dokładny przepis na to danie znajdziecie tutaj a tymczasem…

muszę Wam przedstawić kolejną propozycję – już od dłuższego czasu zastanawiałam się z czym można by połączyć szpinak, żeby móc jeść go ze smakiem tylko, że… na surowo!

Surowe warzywa i owoce mają bardzo dobroczynny wpływ na nasz organizm ponieważ zawierają naturalne witaminy – najlepiej przyswajalne przez organizm. Fenomenem w polskich warunkach jest m.in. aronia.

Badania potwierdziły, że liście szpinaku:

- wykazują właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą – głównie dzięki zawartości beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny – znanych przeciwutleniaczy,

- stanowią świetne źródło naturalnego magnezu, który ma bardzo korzystny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego i zdecydowanie obniża podatność na stres a także zapobiega bólom i zawrotom głowy,

- zawierają dużo obniżającego ciśnienie potasu, który w połączeniu z magnezem reguluje pracę serca i żelaza, które transportuje tlen do organizmu i odgrywa bardzo ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek oraz kwas foliowy polecany szczególnie kobietom w ciąży.

Szpinak jest bogaty w witaminę K odgrywającą ważną rolę w krzepnięciu krwi, witaminy z grupy B obniżające cholesterol oraz istotną dla opóźnienia procesów starzenia witaminę E.

Doskonale sprawdza się w jadłospisie osób dbających o linię ponieważ zawarte w nim potas i witaminy z grupy B uczestniczą w spalaniu węglowodanów i tłuszczów oraz przyśpieszają metabolizm.

Przez wzgląd na cały ten skład niemalże powinniśmy się wręcz nim zajadać a zatem dlaczego tego nie robimy i jeśli już go serwujemy to najwyżej w wersji duszonej? – czy może przez to, że nie smakuje?:)

Oto sposób na szpinak – przepis, dzięki któremu smakuje on obłędnie, w surowej postaci czytaj dalej tutaj >>>

Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka Figarska

… bo warto żyć lepiej!

GD Star Rating
a WordPress rating system

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!

Facebook