Strefa Zdowia i Urody

0

Węglowodany proste i złożone

Strefa Zdrowia i Urody 2 stycznia 2014

Węglowodany jak nam wszystkim wiadomo dzielą się na proste i złożone – jedne warto jeść przed a drugie po treningu dlatego też postanowiłam zrobić listę jednych i drugich bo wyzwanie oficjalnie startuje w poniedziałek a bez odpowiedniego odżywiania pewnie marny da efekt:) a zatem:

Węglowodany proste można znaleźć między innymi w owocach, warzywach i produktach mlecznych, są one szybko trawione i absorbowane przez nasze ciało.

Można je także znaleźć cukrze rafinowanym, ciastkach, ciastach, białym chlebie, białym ryżu i makaronie.

Węglowodany złożone są trawione przez układ pokarmowy znacznie dłużej. Znajdziemy je w produktach pełnoziarnistych, warzywach bogatych w skrobię i warzywach strączkowych.

Zachowanie odpowiedniego balansu między tymi dwoma rodzajami węglowodanów może okazać się kluczowe w odchudzaniu.

Wielu dietetyków uważa, że węglowodany złożone powinny stanowić od 50 do 60% kalorii spożywanych w ciągu dnia – sugerują też, że węglowodany proste najlepiej spożywać w formie owoców, warzyw czy produktów mlecznych z niską zawartością tłuszczu.

Oto lista naturalnych produktów złożonych w dużej mierze z węglowodanów prostych, korzystnych dla naszego organizmu:

- Jabłka
- Jeżyny
- Czarna porzeczka
- Cherry
- Żurawina
- Aronia
- Grejpfruty
- Kiwi
- Cytryna
- Melon
- Pomarańcze
- Brzoskwinia
- Gruszka
- Śliwka
- Maliny
- Truskawki

Jak widać są to owoce i ich spożywanie nie jest dla nasz szkodliwe. Szkodliwe natomiast są przetworzone produkty zawierające przetworzone węglowodany proste. Produkty te zawierają dużo cukrów i są wysokokaloryczne.

Jeśli chcesz schudnąć należy zacząć od ograniczenia ich spożycia:
- Cukier stołowy
- Ciasta
- Biszkopty
- Dżem
- Czekolada
- Krówki
- Cukierki
- Toffi
- Gumy do żucia
- Cukierki z masy gotowanej
- Słodycze z miętą
- Lukrecja
- Miód
- Napoje bezalkoholowe
- Owoce w puszce

Oto lista naturalnych produktów zawierających dużą ilość węglowodanów złożonych:
- Otręby
- Kiełki pszeniczne
- Jęczmień
- Kukurydza
- Gryka
- Mąka kukurydziana
- Owsianka

i lista produktów, w których można znaleźć dużo węglowodanów złożonych:
- Makarony
- Spaghetti
- Ryż brązowy
- Ziemniaki
- Pozostałe warzywa korzeniowe
- Pieczywo pełnoziarniste
- Zboża pełnoziarniste
- Kasza
- Wszystkie otręby
- Muesli
- Maniok
- Kukurydza
- Groch
- Fasola
- Soczewica

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!