Strefa Zdowia i Urody

0

Kurczak po azjatycku

Strefa Zdrowia i Urody 9 stycznia 2014

kurczak po azjatyckuKurczak po azjatycku to istna bomba białkowa – danie idealne dla sportowców i dbających o linię bo zarówno kurczak jak i orzechy to produkty bogate w białko a białko jak wiemy podkręca przemianę materii. Przepis ten poznałem odbywając podróż do Azji, a konkretie rzecz biorąc podróż do Malezji.

Pozostałe składniki takie jak: chili czy papryka zawierają termogeniki, o których więcej możesz przeczytać tutaj>>> :) – nic tylko jeść:)

Smaki zestawione w tym daniu komponują się wyśmienicie! Gorąco wszystkich zachęcam do wypróbowania tego przepisu.

Dodatkowym, dużym atutem dania jest to, że przyrządza się je bez grama soli

Składniki:

- 1 podwójna pierś z kurczaka
- orzeszki ziemne (nie solone!)
- kiełki fasoli Mung w słoiczku
- świeży imbir,
- papryczka chili,
- 2 ząbki czosnku,
- 2 małe kolorowe papryki (czerwona i żółta)
- świeża kolendra
- sos sojowy

Przepis:

1. Na rozgrzaną patelnię z łyżką oleju wrzucamy: starty imbir, przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku i pokrojona w drobną kosteczkę papryczkę chili a tuż po chwili (zanim czosnek się zarumieni) dodajemy pokrojone w kawałki piersi kurczaka. Dusimy do czasu, aż mięso będzie idealnie białe z każdej strony.

2. W następnej kolejności na patelnię dorzucamy: pokrojoną, kolorową paprykę (dusimy około pięciu minut), 2łyżki sosu sojowego, odsączone z wody kiełki fasoli Mung i spore dwie garście orzeszków ziemnych nie solonych.

3. Mieszamy jeszcze przez chwilę i gotowe.

Posypujemy świeżą, poszatkowaną kolendrą i podajemy z ryżem (to opcja dla panów) bo mi ryż w ogóle nie był potrzebny:)

Smacznego!

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!