Strefa Zdowia i Urody

0
GD Star Rating
a WordPress rating system

Jak ćwiczyć, aby mieć szczupłe uda?

Strefa Zdrowia i Urody 26 listopada 2013
GD Star Rating
a WordPress rating system

szczupłe udaJak ćwiczyć, aby zapobiec przyrostowi mięśni na nogach i zachować szczupłe uda, skoro z najnowszych badań przeprowadzonych przez naukowców wynika, że mięśnie zwiększają swoją objętość zarówno podczas wykonywania dużych ilości powtórzeń z mniejszymi obciążeniami jak i podczas podnoszenia dużych ciężarów.

Wykonując serię składającą się z dużej ilości powtórzeń i podnosząc mniejsze obciążenia także możemy dotrzeć do punktu, w którym pierwsze jednostki motoryczne rozpoczynające ruch stają się zmęczone i aby podtrzymać produkowanie siły konieczne jest uaktywnienie nowych jednostek. Gdy coraz więcej włókien mięśniowych zostaje zaangażowanych w ćwiczenia, a mięśnie docierają do punktu zmęczenia, w ruchu biorą udział prawie wszystkie jednostki motoryczne. W oparciu o tą informację można stwierdzić, że lżejsze ciężary podnoszone do zmęczenia mogą aktywować taką samą ilość włókien mięśniowych co większe obciążenia podnoszone do wyczerpania mięśni.

To może być główna z przyczyn, przez które kobiety zaczynające ćwiczyć zauważają, że powiększają się im mięśnie. Najczęściej popełniamy błąd: jeśli ktoś ma problem z udami – wykonuje jak najwięcej ćwiczeń na uda, a jeśli z brzuchem to jak najwięcej brzuszków – licząc na to, że właśnie to pomoże, tymczasem… efekt często jest zupełnie odwrotny. Mięśnie obładowane niecodziennym wysiłkiem zwiększają swoje obwody a tłuszczyk je pokrywający nie znika. Co zrobić w takiej sytuacji?

Przestać obsesyjnie sprawdzać obwody, ważyć się i ćwiczyć tylko te problemowe partie ciała a spojrzeć na sport zupełnie z innej strony…

Najbardziej sensownym rozwiązaniem w takiej sytuacji są treningi angażujące do pracy całe ciało – ćwiczenia angażujące do pracy kilka grup mięśniowych jednocześnie.

Pamiętajmy jednocześnie, że mięśnie kulturysty to mięśnie, na które trzeba bardzo ciężko pracować, nabycie ich jest okupione potężnym wysiłkiem – taki przyrost tkanki mięśniowej jak u kulturysty nie grozi przeciętnej osobie aktywnej fizycznie a zatem czego tu się obawiać?

Posiadanie mocnych mięśni ma ogromne zalety – tkanka mięśniowa jest tkanką aktywną metabolicznie. Zawiera enzymy, które spalają tłuszcz. Jeden kilogram mięśni dziennie spala w spoczynku 13 kcal natomiast kilogram tłuszczu, aby podtrzymać swoje istnienie spala 2-5kcal.

Mocne nogi nie będą wyglądały źle jeśli reszta ciała też będzie wytrenowana. Nie zrażajcie się do ćwiczeń nawet jeśli zwiększają się wasze obwody – wprowadźcie modyfikację: trenujcie całe ciało dla zdrowia i pięknego wyglądu przy okazji, i zdrowo się odżywiajcie a efekty przejdą wasze najśmielsze oczekiwania.

Pobierz DARMOWEGO E-BOOKA „Elastyczna Formuła Odżywiania”, kliknij tutaj>>>

Same zdecydujcie co lepsze:
60kg

Poniżej przykłady treningów angażujących do pracy wiele grup mięśniowych jednocześnie:

genialna rozgrzewka:

trening cardio:

program na spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej:

sześciopak:

GD Star Rating
a WordPress rating system

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!

Facebook