Strefa Zdowia i Urody

2
GD Star Rating
a WordPress rating system

Jak biegać i spalać „oponkę”?

Strefa Zdrowia i Urody 25 lutego 2013
GD Star Rating
a WordPress rating system

O odpowiedź na pytanie – jak biegać i spalać oponkę? postanowiłam zapytać Michała Sawicza – jest on doświadczonym biegaczem, który z własnego doświadczenia wie jak skutecznie spalić oponkę i tłuszczyk zalegający na udach.

Poczytajcie co radzi Michał:

„…żaden ze mnie naukowiec, swoją wiedzę opieram głównie o własne doświadczenie i informacje z portali biegowych – nawet wśród Uczonych zdania są podzielone. Część twierdzi, że najlepsze są długie i spokojne biegi. Inni z kolei głoszą, że aby schudnąć trzeba biegać z dużą intensywnością. A co ja sądzę?

Otóż wg mnie i jedni i drudzy mają rację. Wolny spokojny bieg sprawia, że więcej energii czerpiemy z tłuszczów. Jednak nie ulega wątpliwości, że intensywny wysiłek wymaga większego wydatku energetycznego.A co za tym idzie być może procentowo mniejsza ilość energii pochodzić będzie z tłuszczu, aczkolwiek całościowo tego tłuszczu spalimy więcej.

Można by było powiedzieć, że lepiej biegać ile sił w płucach jeżeli chcemy schudnąć jednak… nic bardziej mylnego.

Pamiętajmy, że im mocniejszy trening tym rzadziej powinien być stosowany. Nikt nie jest w stanie biegać z intensywnością 90% Hrmax godzinę dziennie siedem dni w tygodniu. Żaden organizm nie jest w stanie znieść takiego obciążenia i prędzej czy później się zbuntuje.

Osoby, które walczą z „nadliczbowymi” kilogramami to w większości osoby, które często dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem lub do niej wracają po dłuższym okresie „wegetacji”.

Moim zdaniem wszyscy chcący pozbyć się zbędnego balastu powinni biegać spokojnym tempem, a więc takim, które pozwoli nam na swobodną rozmowę. Często określane jest ono „tempem konwersacyjnym”. Może nie powinniśmy móc śpiewać podczas takiego biegu, ale rozmawiać jak najbardziej.
Sam na swoich pierwszych treningach, nawet biegając w pojedynkę, próbowałem mówić sam do siebie, aby sprawdzić czy nie biegnę za szybko.

Proponuję zostawić w domu stoper, pulsometr, GPS i wszystkie zbędne gadżety i po prostu wyjść pobiegać. A jak?

Oto moje 4 wskazówki:

Po 1. nie za szybko - trening to nie kara, nie mamy się podczas niego skatować
Po 2. nie za wolno - mimo wszystko idziemy pobiegać więc pilnujmy, żeby nasz bieg nie zamienił się w marsz
Po 3. nie za długo – na wielogodzinne bieganie jeszcze przyjdzie pora, póki co jednorazowo od 30 do 60 minut powinno wystarczyć
Po 4. nie za krótko – 5 minut ruchu raczej nic nam nie da, im dłużej biegniemy tym większy udział w wydatku energetycznym mają tłuszcze dlatego starajmy się nie skracać naszego treningu poniżej tych wspomnianych przeze mnie 30 minut.

Najlepiej kiedy kończąc trening na naszych twarzach promieniuje uśmiech, nogi i „płuca” twierdzą, że są wstanie przebiec drugie tyle, a głowa już się zastanawia gdzie można by pobiec następnym razem. Musimy zakochać się w bieganiu. Tylko to zagwarantuje nam sukces. Jeżeli dla kogoś bieganie to kara to niezależnie czy będzie biegał szybko, czy wolno – prędzej czy później z tego zrezygnuje. A przecież pokonywanie biegowych szlaków to najszybsza droga to pozbycia się „nadmiaru cyferek” na wadze.

Pozdrawiam
Michał Sawicz „Biegacz z Północy”

SKOMENTUJ PONIŻEJ LUB OCEŃ W JAKIM STOPNIU TEN ARTYKUŁ BYŁ DLA CIEBIE WARTOŚCIOWY-DZIĘKUJEMY!!!

GD Star Rating
a WordPress rating system

Jak biegać i spalać "oponkę"? , 9.3 out of 10 based on 4 ratings

Komentarze (2)

  1. Pingback: Strefa Zdowia i Urody | Co zrobić z jarzynami z wywaru? A może tradycyjną sałatkę jarzynową? - Strefa Zdowia i Urody

  2. Pingback: Strefa Zdowia i Urody | Trening Funkcjonalny-czyli trening dla każdego - Strefa Zdowia i Urody

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!

Facebook