Strefa Zdowia i Urody

0

Co jeść przed i po trenigu?

Strefa Zdrowia i Urody 27 lutego 2014

zdjPięknie wyrzeźbione, smukłe, ładnie zarysowane mięśnie to marzenie większości kobiet. Już w poniedziałek zaczynamy pierwsze sportowe wyzwanie i w związku z nim kilka podsyłam kilka ciekawostek dotyczących tego co jeść przed i po treningu.

Węglowodany

Dostarczają energii podczas treningu natomiast ich nadmiar przetwarzany jest na zbędną tkankę tłuszczową, dlatego ich udział w diecie musi być ściśle określony.

Węglowodany złożone należy dostarczać organizmowi przed treningiem (dodają energii), proste natomiast – po jego zakończeniu (zapobiega to spalaniu uzyskanej tkanki mięśniowej).

Białka

Białko to podstawa w jadłospisie sportowca, główny budulec mięśni.

Produkty o dużej zawartości łatwo przyswajalnego białka należy spożywać głównie w godzinach wieczornych – nie dostarczają one organizmowi energii, dlatego nie będą obciążać układu pokarmowego w nocy.

Najlepszym źródłem białka są chude mięsa – przede wszystkim drób, ale również cielęcina lub mięso wołowe o niskiej zawartości tłuszczu.

białko

Tłuszcze

Najlepsze są te bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3,6 i 9 które szczególnie obficie pojawiają się w pełnomorskich rybach oraz orzechach (nie solonych oczywiście!).

Co wspólnego mają orzechy z odchudzaniem, czytaj tutaj>>>

- z tłuszczami jednak też nie należy przesadzać – co prawda spala się on dużo wolniej niż węglowodany (i daje energię na dłuższy czas) jednakże ma wysoką wartość kaloryczną.

Witaminy

Najlepszym źródłem naturalnych, dobrze przyswajalnych przez organizm witamin są warzywa i owoce.

o owocach

Witaminy w nich zawarte biorą udział w regulacji wielu procesów metabolicznych i wchodzą w skład enzymów wspomagających tworzenie nowych aminokwasów, które z kolei są podstawowym budulcem białek.

Surowe owoce i warzywa są najlepszym źródłem wody strukturyzowanej.

Woda

Stanowi niezbędny element treningu ponieważ wraz z potem organizm traci szereg substancji mineralnych, które pomagają we wchłanianiu składników odżywczych istotnych w procesie tworzenia się masy mięśniowej.

Skomentuj

Zaloguj się

Nie pamiętasz Hasło ?

Zarejestruj się!